http://support.viber.com/entries/371271-access-code-system-announcement
Viberいれた!電話番号もいれた!アクセスコードが届く(SMSで)のを待つ。(だいたい60秒ぐらい)でもこない(´・ω・`)ショボーンというときは、以下の方法を試してみてください。
helpボタンを押すと、サファリが起動してきて、web上でアクセスコードを送る手順の画面に移ります。指示通り入力して待つとアクセスコードゲットだぜ!という風になります。
ゲットしたアクセスコードをこの画面に入力すれば無事セットアップ完了です。
MNPでSBに乗り換えた人がSMSで受け取れないかもよっていう元ソースはSBにありました。
<2010年12月21日現在>
-国際メール・サービスエリアより(SB)携帯電話番号ポータビリティ(MNP)によって他社からソフトバンクへ携帯電話会社を変更された場合、 一部の海外通信事業者からの国際SMSの送受信がご利用いただけないことがあります。
Hi,
返信削除This is the Viber Development Team!
Excuse me, my Japanese is not so good, so I will write in English : )
Thank you for the review.
We hope this solution will fix our users' problem with receiving the activation code.
Please let us know if this worked,
Thank you,
Viber.
wow, that's amazing! thank you for your comment! my Japanese Viber users confused about this problem(I mean activation code issue), so I read your support and translated in this blog. I keep watching this issue and good luck.
返信削除Thanks.
おかげでViberの設定が無事できました!
返信削除ありがとうございます~
(^_^)v
Hi,
返信削除I'm excited to announce that Viber 1.1 has just been released.
This new version focuses on the addition of small new features, and mainly - bug fixes.
For release notes and the full fix list, I invite you to visit Viber's AppStore page and download Viber 1.1
In addition, I would like to draw your attention to our major updates in our Privacy Policy. We changed confusing clauses and made them much clearer, in accordance to users' feedback.
We would like to thank you for that feedback in the past 2 months, that allowed us to improve and better our service noticeably.
If you have any questions, don't hesistate to ask.
Thank you,
Viber Media.